BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

it's me



pEngikuTku..!!

nuyu ♥ Mr.bear

Daisypath Vacation tickers

sukA x blog sy,..!!!

Thursday, December 31, 2009

kEnapA..?????!!!!!!!!!!!!!!!!!!

..............................................
xd dE la org kCau aq...dri smAlm da kCaU aQ..
tp, aq xtAu la diA tuH sApe....mlAz la aQ nk lyAn..
lAst skali xD dy tEpon aQ...pAstU aQ angkAt..
brUlah dy CakAp sApe dy tUh..rUpenyA ":aBg:"..
tErkejUt aq...dy gnA n0 bAru...
aQ tnyE lah n0 lame sApe gunE,dy katE ilAng..
aQ x cAya..last skALi bWu la dY ngAku yG k.L gUne..
erm..aQ ingT ye x cntx dAh..rpEnye mSih adE hbAngan..
kcEwa glEr aQ dbuAtnye....pE yg dy anGgp aq....???
aQ jEr yg pRasan s0rang...hAnya bErtEpuk sbElah tngaN..
..bodOh..f00l...idIot..n0Ob..gilEr..sIal..
dy pUn nApe asyiK buAt aQ praSan jer...
kLu dAh pnyer tu ckAp jEr la...nie..
gUna lg bhAsA buAt aQ mAkiN syAng lg dY...
dy x tAu syg gilEr aQ trhdAp dy...
lEbiH lg dAri aQ syg diRi aQ sndiRi...........
tp..nAk wt mcm mAne..dy bkAn milik AQ lg...
knAngan hAnya tiNggAl kenAngan.....
12/06/08 uNtil 15/12/08

...dah nAk mSuk 2010...

Es0k da nAk mSuk 2010..!!
..azAm aQ ta0n ni adE lg x trcApai..
x bolE jUgk la niH..aQ nAk cpAIkan..
mybE aQ akaN abAikan k0t...
aRrrrggGhh...!!!!!
pEning t0l klu dpikiRkan...(x yAh la pkiR)..

tAon 20o9 pUn bnyK wat pRoblm..
klU x wAt pRoblm pUn...
othEr pErs0n cAri pr0blm ngEn aq..
life...msAlah pUn slALu mEnDatang...
tAnpa kiTa undAng...
s0..hAruslAh kiTa tEmpuhi smUa tuH..
azAm tUl ta0n dpAn pUn x aU lg lEr...

aQ puN x rEady lg nIh nAk mSuk 2010..!!
glEr..study pUn knE upgrate lg l0rH..
nAk exAm...."NOT READY"..
whAt cAn i d0..,mUst g0 oN jer la..
knE cpAi jUgk pE yg aQ nAkkAN..
AbaikkAn s()mthinG @ s()meone n0t imp0rTAnt..
bUt..,,whAt mUSt i sAy.."tErpAksa"..

Sunday, December 27, 2009

happy t0gethEr

Nie time pRjumpAan s0uLja...
kAt pAntai tel0k kAlong..
bEst la tiMe ni..tp......
rmAi jugK yg x dpT g mAse ni...
syAng nYer mAse niE aQ x LEh g...
c0z timE ni..sAme ngEn mAk sdAre aQ kAwen...
soo..mcm tU lAh...ruGi giler...
riNdu..lAme x juMpA dy0rAng...
enTah bilEr bolEh jUmpA lg...
miZz u alL..muAaHhH..:))

Thursday, December 24, 2009

ciNta to4

Pe yg nAk dkAta lg...
sNgup laKukan apE sajE deMi yg tErcinta..
dilUahkAn rAsa sEgan..
diPendam rAsa tERlalu perit..
"bAgaikan piSau yg tAjam tErtusUk diDada"
tp..kAsih sYg untk sidiA x pEnaH pUdar wAlaUpUn sdikiT
apA yg kU mamPu laKukan lg..
wAlaupU x dpAt dmiLiki
cUkuP buAtkU diA adA diSisi
mNjadi tnpAt untKKu mEluahkAn raSe aTiku..
Walau pun x sElamanya..
mUngkin sDetiK kU iNginkan Nya
Tp...TUHAN iTu maHa adil...
tElah mEnentukAn sEgalAnya perjAlanAn id0p iNi..
aKu rEdho..='(

Thursday, December 10, 2009

wEddinG ciK nA


ni aQ ngEn mAk sdAre aQ..
timE kAwen dy..mAse 16/11/09..
harAp pNgAntin jEr lAwa skEt dAri Aq...
klU x..Sume orng kAte aQ yg nAk kawEn...
huahUa..tErgelAk smUa orng..uSik aq..
sdAre aq lAk..(k.jAn)..ygSatu ni
dy nAk v Aq lAk pkAi bJu pnGantiN dy kAt aq..
hahAha..tidAk ku pkAi la...
t aQ lAk nAk kWen..lElaki nyEr xdEr...

aq hArAp..ciK nA n pAk kAma bhAgiA slamanya...
kEkal seHinGga je anAk cucU..

t agAk2 bilE plAk aQ..hahA...
snAng2 la dtAng klU timE aQ lAk..huAhua...
x sabAr lAk aQ niH..(gAtAl)
sApe yg akAn jDi tmAn sehidup n smAti
ngEn aq pUn x tAu..
jod0h iTu ditAngaN TUHAN

..firSt timE..

Ari niE 10/12/09.. aq g dng0r crAmoh...
first, bWu nak wAt lEseN...kene la blAjr duLu..
tadi, mUla2 boCan lA gAk..lAme2 xdAh..
best lagAk..tng0k cite x-cdEnt..bAhaye glERrr..
t, 22 ari blan 12 aQ nak tEst kmptr lAk..
debr lA gAk..huhuhu..
naseb bEx aq g kWan aQ..x lEr boCan ngAt..
p..rmAi membr2 aq nAk wAt lEsen skAli ngEn kEte tAon dpN..
aQ pkir,,klU wAt awl snAng skEt nAk g jLan2..
huhuhu....

Monday, December 07, 2009

cikgu dan murid

Murid : Selamat pagi, cikgu.

Cikgu : (Menengking) Mengapa selamat pagi sahaja? Petang dan malam awak doakan saya tak selamat?

Murid : Selamat pagi, petang dan malam cikgu!

Cikgu : Panjang sangat! Tak pernah dibuat oleh orang! Kata selamat sejahtera! Senang dan penuh bermakna. Lagipun ucapan ini meliputi semua masa dan keadaan.

Murid : Selamat sejahtera cikgu!

Cikgu : Sama-sama, duduk! Dengar sini baik-baik. Hari ini cikgu nak uji kamu semua tentang perkataan berlawan. Bila cikgu sebutkan perkataannya, kamu semua mesti menjawab dengan cepat, lawan bagi perkataan-perkataan itu, faham?

Murid : Faham, cikgu!

Cikgu : Saya tak mahu ada apa-apa gangguan.

Murid : (senyap)

Cikgu : Pandai!

Murid : Bodoh!

Cikgu : Tinggi!

Murid : Rendah!

Cikgu : Jauh!

Murid : Dekat!

Cikgu : Keadilan!

Murid : UMNO!

Cikgu : Salah!

Murid : Betul!

Cikgu : Bodoh!

Murid : Pandai!

Cikgu : Bukan!

Murid : Ya!

Cikgu : Oh Tuhan!

Murid : Oh Hamba!

Cikgu : Dengar ini!

Murid : Dengar itu!

Cikgu : Diam!

Murid : Bising!

Cikgu : Itu bukan pertanyaan, bodoh!

Murid : Ini ialah jawapan, pandai!

Cikgu : Mati aku!

Murid : Hidup kami!

Cikgu : Rotan baru tau!

Murid : Akar lama tak tau!

Cikgu : Malas aku ajar kamu!

Murid : Rajin kami belajar cikgu!

Cikgu : Kamu gila!

Murid : Kami siuman!

Cikgu : Cukup! Cukup!

Murid : Kurang! Kurang!

Cikgu : Sudah! Sudah!

Murid : Belum! Belum!

Cikgu : Mengapa kamu semua bodoh sangat?

Murid : Sebab saya seorang pandai!

Cikgu : Oh! Melawan!

Murid : Oh! Mengalah!

Cikgu : Kurang ajar!

Murid : Cukup ajar!

Cikgu : Habis aku!

Murid : Kekal kami!

Cikgu : O.K. Pelajaran sudah habis!

Murid : K.O. Pelajaran belum bermula!

Cikgu : Sudah, bodoh!

Murid : Belum, pandai!

Cikgu : Berdiri!

Murid : Duduk!

Cikgu : Saya kata UMNO salah!

Murid : Kami dengar KeADILan betul!

Cikgu : Bangang kamu ni!

Murid : Cerdik kami tu!

Cikgu : Rosak!

Murid : Baik!

Cikgu : Kamu semua ditahan tengah hari ini!

Murid : Dilepaskan tengah malam itu!

Cikgu : (Senyap dan mengambil buku-bukunya keluar.)Laughing

Monday, November 23, 2009

i miSs u

..Ayat yg diA bG kAt aKu..
Entah pEr mkSud aYAt ni uNtk aq..
Aq x pHam..apE yg sEmuA iNi..
knApa aQ tErlAlu sYG kan diA..??
aQ tHu diA x mUngkiN jAdi milik aQ..
soo..IMP0SIBLE


Terlarut aku
Dalam kesendirian
Saat aku menyadari
Tiada lagi dirimu kini

Sampai kapankah
Aku mampu bertahan
Tertatih aku jalani
Semua kisah hidupku ini

Tak akan terganti
Setiap kenangan yang telah terukir
Yang terendap indah
Dan melekat di hati

Akankah berakhir
Semua rasa yang telah tercipta
Didalam benakku
Dan didalam asa-ku

Friday, November 20, 2009

itu kAmi kAwan



Kawan..rAkan..sAhabAt..teman..
aQ memerlukan seMuanya..
tAnpa mEraka..
hiDup kU x seMpurnA..
x dEr ape yG aQ lEh lAku kan..
bUntu..

Setiap org pUn ingInkan kAwan dAlAm iD0p meReka
kitA juGa hAnya sEbagai kAwan dAn jUga tEmpat bRsaNdAng
pErlUlah jUJjur dlM bErkAwan
pErSahaBatan yG erAt akAn meMbuat kIta sEnang
HargAi lAh kAwan yg Anda aDe..

Thursday, November 19, 2009

Tuesday, November 17, 2009

kAmi x bERsalah


DAh xdEr mknAnye smUa..
aq ingat slalu..
bUrukkan namE kitEorg
bEst la ko..
kWan jEr sEmatA2
timE sEnang b0leh la..
time sUsah x tl0ng pun
lg mEmbEbankAn adA la..
enTAh apE yg x pUas ati aQ x tAu
xpEr kitE org triMe..

Sunday, November 15, 2009

x mEnentu



..Dah nAk cuti mnggU dpn..
x tAu nAk plAn g nE r...
gEng2 aQ pUn bUntu
bNyak tmpAt bG cAdangan
p, yg bEst skAli x tAu..

Dah lA ni mUsim uJan..
nAk jlAn2 pUn sUsh..
kEadaan x mnentu lEr..

Tuesday, November 03, 2009

add mAth

..tAdi exAm adD mAtH..
..so0 hArd to do..
..s0o eAsy to sh0ot..
..so0 cRazy to thiNk..
..so0 'D0SA' to chEt..
..so0 hEpy to fiNish ..
hahahahahahahaha

cinta...cinta...

..cintA ini memAng sUsah uNtuk dfAhami..
..sUsah dicAri bilA dipErlUkan..
..sUsah mEncari yg sEjati..
..susAh unTuk mEndapAtkan..
..sUkar unTuk dimiliKi..
..sUkar unTuk mEnghayAti..
..bErat uNtuk diingati..
..lEmah untUk sEtiA..
..sEdih uNtuk ditinggalkan..
..sEdiH apAbila dilUkakAn..
..dAn..
..sEnAng unTuk mEnyebUt..
SELAMAT TINGGAL
..apAbilA sUdah dibEnci..

Friday, October 30, 2009

minGgu eXam


.......................................................................
..glEr pAle timE exAm..
..aSyik pgAng bUku jer..
..nAk hAng oUt ngEn kWan2 pUn xbOle..
..knE st0p dLu wAt mAse 3 mnGGu..
..lAme glEr nAk keNa tnGGu..
..pAgi bkAk bUku..
..mAlam pUn aDe ngEn bUku..
..kDang2 pUn knE enJoy gAk..
..tnAngkAn ngEn:
..tit0w..
..lEpak..
..b0rAk2..
0r
..yg pEnting chAtting..
huhuhuhuhuhuhuhuhu



Thursday, October 22, 2009

itu kami

kata2 yg BJC amat suka..kitowang paling anti yellow...
coz da la dak klaz aq ni...
bz body skit...huhuhu...
xder pape la nak ckap..just cmment2...
pape yg x kene..

Tuesday, September 08, 2009

..fasting...

salam...di bulan puasa ni penuh dengan berkat dan rahmat..
kita perlu cari pahala....jangan banyak cari dosa tau...
nafsu untuk makan banyak time2 berbuka tu memang ada la pada setiap orang...
tapi kene la sabar skit..makan tu jangan la gelojoh sangat.....
pape pun..saya nak ucapkan SELAMAT BERPUASA...
ni sume da beli ker baju raye..cepat skit..
da nak raye ni....huhuhu

Tuesday, August 18, 2009

..............

kehidupan seharian yang sibuk dengan kerja2 yg tertuntu..
..aq x tau ape yg terjadi selepas ini...
..hanya ALLAH s.w.t saje yang tahu..
..dan dia yg mengatur semua nye...
..kita sekadar umah manusia hanya perlu merancang...
..merancaNg sesuatu dengan sebaik yg mungkin..
..agar hidup bahagia...
selamanya

Friday, August 14, 2009

renungkan

semua orang boleh diajak berkawan dan kawan sekaligus boleh menjadi rakan.Akan tetapi tidak semua rakan boleh dicari semudah kawan. Dalam rakan dan kawan ade yang boleh dipilih menjadi sahabat. Sahabat adalah rakan dan kawan. Ironinya sahabat tidak mudah untuk dicari seperti semudah mencari member. Member tidak boleh menjadi sahabat tetapi bolh menjadi rakan pada masa tertentu.. Rakan, kawan dan sahabat semestinye menjadi member. Akan tetapi member tak semestinya menjadi rakan, kawan dan sahabat. Rakan, kawan dan sahabat boleh jadi teman (tak kira teman apa pun). Seorang sahabat memerlukan kawan untuk menjadi temannya dikala rakan-rakan sedang sibuk dan member-member hilang entah ke mana. So, sape yang perlu anda cari?? Kawan, sahabat, rakan teman ataupun member? Renung-renungkan....

Thursday, August 13, 2009



ni mase mkan kat kfc....best gler kuor same...............
seharian kluar....huhuhuuhu...duk umah bosan...
ni aktivity...pegi mkan...ade sponser..best lo...
x payah wak kluar duit..huhuhu...hentam saja la....
yg blanjenyer k.ayu...ni kenangan kami.....I LOVE U ALL

Wednesday, August 12, 2009

X-sident

Sakit leh siot..smalam aku x-cdent luka kaki n tangan aku ni..
kat siku aku ni luka truk la jugak...
sakit siot...ape nak jadi entah..nasib aku mcm tu..
yang klakar tu...member aku habis sakit perut suke...
dah aku jatuh..dah la jatuh slow2....
ingatkan balik aku pun nak tergelak..
da naseb badan
......huhuhu..........................

..mybe..









Sunday, July 26, 2009

my new shoes

hahaha..this my new shoes...biase jer..xle smart smgt pun..
bley than lo..coz gua beli ngan duat gua sndiri..
kumpul la...hahaha..saje nak tnjuk... pape nak buat kan...
pale ni pun ngah 'jem'...

handbAll

hahaha..perlawanan handball tadi...2 game main..menang se kalah se..entah la pe yg jadi...ramai yg 'injet'..main ganas..huhu..skolah chukai (TEPCES) tu main x aci...kan ni perlawanan karnival..padahal dah tau bdak form 3 x bole main..pegi msuk jugk...bengang la mcm ni..kene protes la mcm ni..kalu wak msuk sorng tu xper..ni bwak msuk 4 org..mmg x adil..ni pun tadi kul 6 bru blik...besok entah bley main x lagi..mintx2 bley la..amin..

Friday, July 24, 2009

bajEt cutE

Huhuhuhu..yg ni bajet cute...tp...
cute bnyok lg dari orang yang ngah bace ni...
(prasan skit)..xpe...hahaha..dah xder keje..
mmg la wak mcm ni..dulu ok jer..
skarang ni orang kate mcm tembam skit..
hahahah....komen la...

h@ri ko-krikulum

ni zulfiqar wak bijok...
huhuhuhu


time perasmian oleh pengatua

Sunday, July 12, 2009

..perkhemahan..

salam...selama 3 hari 2 malam aku berkhemah di sekayu.....letih gler siot....dah la aktiviti yang di buat mcm kene buli...huhu....g hari khamis...berkumpul kul9...tunggu punyer lame...dapat bas yg last skali..dah la bas xdop 'akon'...sapa lambat giler...org lain dah siap pasang khemah...aku (krs n ranjer puteri) baru sampai...huhuhuhu...lengoh giler badan ni...huhuhu..

Monday, June 29, 2009

BJC..:)

ini adalah group BUDAK JAHAT COMPANY..bkan la kalau ada mne jhat tu mknanya jahat...just company jer jhat..bwah2 nyer x jahat pun..baik jer..kmpulan ini ditubuhkan pada tahun ini..terdapat 9 org semaunya..seorang laki dan 8 prempuan..company ini ada kelemahan dan kehebatan...kelemahannye adalah..tngok wane kuning dan 'Suster Ngesot'... kehebatan tu rahsia..lol..huhuhu...ape yang penting..kerjasama...

Friday, June 26, 2009

mr.brown

hi....cute la kucing ni..aku ni tak suka kucing..,tp..kucing ni menarik perhatian aku la..huhu...kucing ni name mr.brown...qazen aku yang punyer..kucing ni baru beberapa minggu lahir...manje la kucing ni..suka sangat duk tepi org..huhu

Monday, June 22, 2009

kedai ABC


salam....dah 3 hari mak sedara aku buka kedai...hari pertama tu memang la gabra skit..aku pun turut bantu dia..jual pape yang patut la..xkan nak jual orang plak...ape yang penting kat dia jual ABC...yAng ni memang kegemaran aku time bosan2...kalu minum tanang jer....nak test boleh jugak..huhuhuhu..datang la....

Tuesday, June 16, 2009

kEmb@li kE sEk0lAh

salam......cuti 2 minggu..masuk skolah malas la plak..huhuhu...dah 3 hari masuk sekolah, tak belajar mane pun..skolah 1 hari jer..mase ari ahad 2..smalam ari isnin aku x pegi skolah..coz kat skolah ade aktiviti pe entah...malas aku nak pegi..duk online kat umah lagi best...ari ni pun aku x pegi skolah..coz aku pegi skolah Sultan Ismail 1..coz kat sane ade ceramah tentang nak masuk ke universiti...best la jugk..org dari UniMAP....(Universiti Malaysia Perlis)..esok aku x tau lg ape aktiviti aku.....huhuhu...SELAMAT BERSEKOLAH KEMBALI

Friday, June 12, 2009

..0rg trAnu kAte...

SalAm....guAne gAmok oRg kitE..adE sEhAt sEjahtEra..?ambE n0k kAbo se cEritE..jAdi tElaDan pAh bilE2..jAng@n sAIng ngEn 0rg jAhak..kEkgi d0p pAsAL mkAn nyEpAk..jAngAn sAing ngEn mAt 0bAk..kEkg jAdi gEjAlA d0p sEhAk..kAlU adE mut0..d0p pAy0h lA wAk akSi hEbAk2..kEkgi rEb0h blipAk, sApe n0k bUh obAk..jAngAn bAzir mAsE mUde2...kEkgi tuE X d0p mEnde..rAjin2 buAk kEjE kAlu n0k rasE amAN bErUm0h tAnGge..kAlu 0rg ngAte d0k s0h carE..d0k sajE2 abIh pAhAle..kALu 0rg kUtUk sEk kiTE, l0k jE..kAlu 0vEr ngAt, bAgi jE sbUtEr..abIh cRitE..WassAlAm......

Wednesday, June 10, 2009

hEpY bEfdy.;)

sElamAt hAri lAhir yAng ke-16..pada (8/6/93)..buAt tEman yg aku sayangi...iaitu MOHD SHARIL bin MANAN...huhuhu..aku harap persahabatan aku ngen dy berkekalan hingga akhirnye...smoge dia selalu berjaya n gembira bersama orang yang disayanginya....jangan nakal2 tau...dengar cakap ibu bapa....blajar tu elok2...jangan asyik duk tido jer lam kelaz...main2 jugk..tahun depan ade SPM....gud luck year.....ingat slalu org di sini...jangan asyik duk main moto jer....ok la...lastly.... apa yang pnting KERJASAMA......huhuhu....sy syang kamu....

Monday, June 08, 2009

....al-kisah....

video

..bahagianya...

hye...MOHD N------- FARID bn Z-----....(nfz)..sukanya jikalau dia terus bersikap begini terhada aku...hanya TUHAN sajaklan yang tahu betapa gembiranya diriku...entah mengapa??..aku amat menyayanginya...tetapi ku tahu dia bukanlah milikku....sayang ku kepadanya tidak penah hilang sejak dari aku mangenalinya dahulu..sampai lah sekarang...smalam..aku contact balik ngen dy setelah lame aku x contact...rindunya aku ingin berjumpa ngen dy....tp..apekan daya...pelbagai halangan aku dan dy..aku trime sume...SALAM

Saturday, June 06, 2009

...renungkanlah sejenak.....

Aku ada pasangan hidup sendiri....
Bila seronok, aku cari....pasanganku
Bila sedih, aku cari....Mak
Bila berjaya, aku ceritakan pada....pasanganku
Bila gagal, aku ceritakan pada....Mak
Bila bahagia, aku peluk erat....pasanganku
Bila berduka, aku peluk erat....Emakku
Bila nak bercuti, aku bawa....pasanganku
Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah....Mak
Bila sambut valentine.. Aku bagi hadiah pada pasanganku
Bila sambut hari ibu...aku cuma dapat ucapkan "Selamat Hari Ibu"
Selalu.. aku ingat pasanganku
Selalu.. Mak ingat kat aku
Bila-bila... aku akan talipon pasanganku
Entah bila... aku nak talipon Mak
Selalu...aku belikan hadiah untuk pasanganku
Entah bila... aku nak belikan hadiah untuk Emak
Renungkan:
"Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja...
bolehkah kau kirim wang untuk Mak?
Mak bukan nak banyak... lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah".
Berderai air mata jika kita mendengarnya........
Tapi kalau Mak sudah tiada..........
MAKKKKK...RINDU MAK.... RINDU SANGAT....

...i in 1999..

huhuhuhu...ni gambar time aku 6 tahun....
mase ni pada tahun 1999..
aku masuk kat tadika kat umah aku jugak la...
TADIKA KEMAS..huhuhu....tengok2 smula cute jugak aku ni....
hahahaha...lawa...tapi tambah "k" kat belakang......
fikir2 kan la...hua..hua..
time2 ni mamang kenangan manis banyok...
mase budak2 katekan....gincu ni plak cikgu yg kasi pakai...
tebal sepoloh inci.........hahahaha...smpai nak mkan pun susah....

Friday, June 05, 2009

disebaliknya tiada siapa yang tahu akan isi hatinyA....kapada ku ataupun sesiapa....hanya TUHAN saja yang tahu..sayangnya dia ku anggap hanya sebagai seorang kawan yang amat setia...tidak mengenal erti kekalahan dalam persahabatan...hanya kata2 dan ucapan ku tahu segalanya isi hatinya walaupun dia tidah pernah mengungkapkan segalanya kepadaku...ku sayang dirinya hanyalah sebagai kawan dan kawan selamanya.......nothing too forget his.......he always in my mind...forever

Wednesday, June 03, 2009

..cUti kEmbAli lAgi...

hye...apelah aq nak buat mase cuti ni..xder pape yg menarik la...bosan ayik mngadap kmputer je..huhuhuhu..kan klau kelaur tak ada arah tuju plak...ape hal ni...tp,kdang2 lepak best jugk...or..pegi round2 MESRAMALL..huhuhu...bleh beli donut...bestnyer...takpe2..esok la pegi...hang2 ngen kawan2 bnyak la cite klau mase cuti2 ni....ok...SELAMAT BERCUTI.....jangan nakal2...kan jadi paper susah plak mak ayah...ENJOY...:)

Wednesday, May 20, 2009

...bEfday mY bElovEd pErson...

amat2 klako la...kesian kat dia...abis baju kena tepung,banyak plak tu..rambut abis jadi uban gara2 tepung tu la..xdop keje la.....kAwan2 dia yang buat..hahahaha..coz arini hari lahir dia...abis2 buli dia arini...dAlam kelas pun abis tepung...xpe la..hope dia hepi...

slAmat hari lAhir yAng ke-16......sm0gE kamu semtiAsa gembira d smpiNg keluarga dan aQ......sm0ge kamu dapat ape yang kamu inginkan...kejayaan tidak akan datang kalau kamu x pernah berusaha dan x yAkin pdA diri  KaMU  sEndiri....aQ slalu berdoA untk kamu.......agar kamu sihAt slAlu..dan hadirnya diriku dalam hidUp mu akAn menaikKan lagi smagat kamu...aku jUga hArap agar kamu mengerti ape itu mksud kAsih sAyAng...kEsetiaan..kejujuran..dan kerinduAn dlam dirimu...kAmu yang bernAma 'ASHRAF'...........amat aq sAYangi.........tAke cAre.........  

Wednesday, April 15, 2009

....aduhai....

Mak Minah dan Pak Mat ada 4 orang anak perempuan yang sangat disayangi. CT, SERI, MURNI dan SURI.

Suatu hari mereka berpakat untuk kawinkan anak-anak mereka serentak. Selepas
diijabkabulkan, keempat-empat anaknya bercadang untuk pergi berbulan madu.
CT berbulan madu ke Pulau Langkawi, SERI ke Pulau Tioman, MURNI ke Pulau Kapas dan SURI ke Pulau Pangkor.

Sebelum pergi Mak Minah dan Pak Mat berpesan, “nanti jangan lupa hantar berita pada mak dan abah, ceritakan macam mana bulan madu korang. Tak payah tulis panjang-panjang, pakai KOD IKLAN aje dah cukup. Ringkas, padat dan cepat”. Panjang lebar Mak Minah memberi arahan pada anak-anaknya.

Seminggu kemudian mereka terima surat dari CT yg bertulis “KFC”. Tercari-carilah kedua suami isteri tu iklan KFC, bila jumpa tersenyumlah kedua-duanya bila membaca iklan yang bertulis “HINGGA MENJILAT JARI”.

Berbahagialah si CT tu rupanya kata mereka. Esoknya terima pula surat SERI yang bertulis “PEPSI”. Maka mereka pun carilah iklan Pepsi dan tersenyum lagi keduanya bila membaca iklan yang bertulis “NIKMATNYA HINGGA KE TITISAN TERAKHIR”.

Bahagia juga si SERI rupanya. Selang beberapa hari kemudian, tiba pula surat MURNI yang bertulis “STANDARD CHARTERED”. Maka dicarilah iklan Standard Chartered, sambil tersenyum mereka membaca iklan tu “BESAR, TEGUH DAN PERAMAH!”.
“Bahagianya si MURNI tu bang,” kata Mak Minah pada Pak Mat.

Seminggu berlalu tapi masih tiada surat atau perkabaran dari SURI. 2 minggu, tak ada juga. Pak Mat dan Mak Minah mula risau dan tertanya-tanya. Masuk minggu ke-3, barulah mereka menerima surat dari SURI dengan isi kandungannya yang bertulis “AIR ASIA”. Maka bergegaslah kedua-duanya mencari iklan penerbangan Air Asia tu, sebab dah tak sabar nak tahu apa yang berlaku pada anak bongsu mereka.

Tapi, bila dibaca Mak Minah dan Pak Mat terkulat-kulat tak tau samada nak senyum atau nak nangis. “Bahagia ke si SURI tu bang?” tanya Mak Minah pd Pak Mat. “Ntah…” jawap Pak Mat sambil menerung dan membaca berkali-kali iklan Air Asia tu.
“APA MOTTO IKLAN TU” tanya Mak Minah lagi.
Dengan selamba dan kuat Pak Mat menjawap “7 KALI SEMINGGU - 3 JAM SEKALI - NON-STOP!!”

Thursday, April 02, 2009

...mY bEfdAy...

bEberApE hari yg lEpAs iaitU tnggAl 31/3 adAlAh hAri lAhiR sy yAng kE-16...
ePi la jUgk...adEr jUgAk insAn yAng mEngingaTi hAri yAng sAngt istiMewA bAgi sY..
tp..cEdih jUgAk la sy..org yG sy syG pUn x ucAp bEfdy utk sy..
sy xmghArapkAn ape2 pUn dri dy..tp..mCm ni lA...just ingiN pErhAtiAn jEr..
apEbilA ingat2kAn mmg la cdih..mmg lA dy bz..tp..lUngkAn mAsA untk sy..
ermm..entAh lA mcm mAne nAk kAte..

tp..epy lA...aDeR sE0rg ni..dy bg haDiAh pnyEr lA cntIK...fuh..
klU jAdi mkwE dy mmG untuNg lA...cAriNg bEb...dAH lA tOp stUdEnt skOl oQ..
bg lA beAr yg wAnE piNk lg..siapa lEtAk mnyAk wAngi lg..huhuhu...

Tuesday, March 03, 2009

pejam celik,pejam celik..alah2 dah bulan 3...tanpa ku sedari,cepatnyer mase berlalu..
sekarang masa begitu cepat berlalu..entah kenapa..?nanti lak cuti.....wah..bestnyer..
huhuhuhu...
erm...aper yang aq ingin ceritakan..?

erm..hari ni befday kawan ku yang ker 16..
name die nur arinah fatinah bt omar @ghazali...
aq harap semoga dy panjang umor dan murah rezeki...
aq harap smoge die slalu bahagie bersama orang yang di sayangi nyer...
aq harap ko jgan abaikan pelajan,pray n always remember ALLAH..
aq harap relationship me n she as friend,neveer and...
aq haraf terus kekal ngen kumpulan TSUKIHOSHI..
aq harap ko jgan luper kat aq yg cute ni...huhuhuhuhuhu..
lastly..aq harap ko jangan hampakan sumer harapan aq ni..
ok..sapa sini jer la...TAKE CARE..MIZZ U ALWAYS...
..........._SOUJA GURLZ_.........._TSUKIHOSHI_.............

Saturday, February 21, 2009

..SPORT..

gmbar ni aku n kwan2 ku..inilah gmbr mase olahraga kat sek.sultan ismail 1..
kat kemaman...men pringkt daerh je (MSSD)...yg depan ni..4 orang,dapat tmpt ke-3 lam acare 4x100 m... yg pendk skali tu,aku la..pas tu jannah,fatin dan farah..huhuhu..yg blakang tu..sajer je tayang muke..blakang aku ni..iwan,hairi dan hanif..best jugak la men sukan ni...dapat jumpe ramai kawan lame..

Monday, February 16, 2009

alahai..

subjet:antara PEMBIMBING dan PENGGODA ??Pesan:> Manusia - Eh, dah subuh dah?> Malaikat - Bangunlah wahai anak Adam, tunaikan solat subuh mu ...> Syaitan - Alahhhhhh, kejaplah, ngantuk ini...awal lagi nie.zzzzzzzz> Manusia - Nak makan, laparlah..> Malaikat - Wahai Anak Adam, mulakanlah dengan Bismillah...> Syaitan - Ahh, tak payahla... dah lapar ni !! mmm.. sedapnyaaaa. ..> Manusia - Hari ni nak pakai apa ye?> Malaikat - Wahai anak Adam, pakailah pakaian yang menutup aurat..> Syaitan - Ehh, panaslah, takde style langsung, nampak kampung mcm org tua!!!> Manusia - Alamak, dah lewat!> Malaikat - Bersegeralah wahai manusia , nanti terlewat ke pejabat..> Syaitan - Ahhh!!awal lagi..mmm.. aaahh.. suruh si X, punchkanlah.> Manusia - Azan sudah kedengaran.. .> Malaikat - Wahai anak Adam, bersegeralah menunaikan kewajipan> Syaitan - Baru pukul berapa.. rilex lah.. awal lagi nieii..koret hidung dulu > Manusia - Eh, eh... tak boleh tengok ini, berdosa...> Malaikat - Wahai anak Adam, alihkanlah pandanganmu, sesungguhnya Allah> Maha Melihat dan mengetahui!> Syaitan - Perggghh... best tu.... rugi ooo kalau tak tengok nie..bukan senang > Manusia - Saudaraku sedang melakukan dosa> Malaikat - Wahai anak Adam, cegahla ia..> Syaitan - Apa kau sibuk? Jangan jaga tepi kain orang, lantaklahh> Manusia - Elok kalau aku sampaikan nasihat ini kepada orang lain> Malaikat - Wahai anak Adam, nasihat-menasihatil ah sesama kamu..> Syaitan - Sendiri pikirlah, semua dah besar, buat apa susah2...> pandai2lah> Manusia - Aku telah berdosa.> Malaikat - Wahai anak Adam, bertaubatlah kamu,sesungguhnya Allah Maha> Pengampun..> Syaitan - Tangguhlah dulu, lain kali boleh bertaubat... lagipun muda> hanya sekali....rugilah. .. (kalau sempat la)> Manusia - Kalau pergi, mesti seronok!> Malaikat - Wahai anak Adam, kakimu ingin melangkah ke jalan yang> dimurkai Allah, berpalinglah dari jalan itu .> Syaitan - Jangan bimbang, tiada sesiapa yang tahu... Jomlahhh> Manusia - Uuhhh! letihnya arini.. tak solat lagi nieee..> Malaikat - Wahai anak Adam, taatilah Allah dan RasulNYA, kebahagiaan di> dunia dan akhirat untukmu. Solat itu wajib bagimu...> Syaitan - Hey anak Adam, ikutilah aku,kebahagiaan di dunia (sahaja) dan> kebahagiaan diakhirat (jangan mimpi lah!) untukmu...> Sekarang anda mempunyai 3 pilihan :> 1. Anda - Patutke aku biarkan E-mail ini tetap dalam mailbox aku.> 2. Malaikat - Ingatkan pada kawan yang anda kenal >3. Syaitan - Tak payahlah sebuk2 Jadi ape Kata anda?

Sunday, February 15, 2009

ermm..my life..

epy la jugak smalam...aq jumpa ngen member2 lame n org yg aq syg..(secret)..
huhuhu smalam aq pegi kat sukan MSSD..yg sukan daerah pnyer..punyer la letih..
keme berdiri kat tngoh panas..lame plak tuh..kne kawad plak..huhuhuhu..
tp,yg epynyer jumper la aq ngen orang yg tersyang..epynye..dah lamer x jumpe..
mmg la rindu sangat..bleh la tahan..borak2 jap ngen dy walaupun x lame..perhubungan
 itu xkan putus walaupun lame dah x jumper..walaupun jauh..tp dekat di hati..hanya 
takdir menentu kan iahuhuhuhu...jiwang karat aq..

Friday, February 06, 2009

sAhAbAt sEjAti

nAk citE kiSah hiDup bErkWan..AdakAh aNda tAhu aPe iTu ErTi kWan or sAhAbt...mmg sUsh nAk diCeRItakn..bEgitU bERmknA sEkali bAgi orG yg mngErti ErTI bErkWn Or sAHaBat sEjaTi..aq pun Ade rmAi kWan..dAn aq JuGa ingiN mNjdi kwAn yg sEtia..dAn x prlUlh jAdi spt..kAwAn mkn kAwAn..sUmE org pUn x lEh trIma klu kAwAn dy wAk mcm tuh..trmSuk lA aq.. kTe sUmE ni prlUlAh bErkWan...

Saturday, January 24, 2009

sempena befday


soo.........heppy....
nak ckap ckit ni...
smalam guE dapat jam baru...
huhuhu....mak sdare guE yg bagi...
ni lah jam baru tuh..
baper harga xtau la..
smart la jugk jam ni..
dah lame idamkan jam ni..
tp,skarg baru dapat...
hahahah..
jenama yg guE minat tuh...
PUMA....BLACK VS WHITE
hahaha...ni jam pertama taun ni...mmg sayg la jam ni..

my bEst friEnd


Create Fake Magazine Covers with your own picture at MagMyPic.com


Friday, January 23, 2009

..guru tadika..

Guru tadika : Anak-anak, nampak tak pen ini?

Murid-murid : Nampak cikgu.

Guru tadika : Pen ada kan ?

Murid-murid : Ada cikgu.

Kemudian guru tadika tadi memasukkan pen itu

ke dalam poket dia dan kemudian bertanya lagi..

Guru tadika : Anak-anak,nampak tak pen?

Murid-murid : tak nampak cikgu.

Guru tadika : pen ada tak?

Murid-murid : tak ada cikgu.

Guru tadika : Anak-anak nampak Tuhan tak?

Murid-murid : tak nampak cikgu.

Guru tadika : Tuhan ada tak?

Murid-murid : tak ada cikgu.

Guru tadika itu sangat gembira kerana tujuannya

untuk mempengaruhi kanak-kanak itu berjaya.

Tetapi.. dalam kumpulan kanak-kanak itu ada

seorang budak yang pintar yang bernama Amin lalu

dia pun mengangkat tangan...

Amin : Cikgu, boleh saya cakap sesuatu?

Guru tadika : Boleh,mari ke depan.

Amin : Kawan-kawan nampak cikgu tak?

Murid-murid : nampak

Amin : cikgu ada kan ?

Murid-murid : ada.

Amin : Kawan-kawan nampak otak cikgu tak?

Murid-murid : tak nampak.

Amin : cikgu ada otak tak?

Murid-murid : tak ada.

Sunday, January 11, 2009

seperti biasa aq menjalan kan tugas harian ku dengan gembira..pase lain lah apabila berada di rumah..rase mcm alam persekolahan dahulu jer..teringat mase sekolah dahulu..memang tidak dapat ku lupakan..sungguh gembira,sedih dengan gelak ketawa aq dan kawan-kawanku..alam persekolahan rendah memang seronok..memang kita tidak akan alaminya semula..kenangan hanyalah tinggal kenangan semata2..ketawa mase dulu amat berbeza dengan masa sekarang..mase kecil memang seronok dengan telatah yang lucu dan comel....hehehe...xla se comel skarang..skarang dah comot..huhuhu..

Saturday, January 10, 2009

...aduhai cinta...

erm..bercakap soal cinta..memang memeningkan..ada orang cakap,cinta itu buta..??maybe tidak betul...sebab bukan cinta itu buta..tapi orang yang bercinta itu buta..kerana orang yang bercinta tu,memang buta..maksudnya..xpandai bercinta..or maksud kata lain..curang..tamak katekan..tak cukup satu nak banyak..susah nak cari orang yang betul2 setia dengan diri kita..so..carilah orang yang benar2 menyayangi diri anda..kalau ada jodoh tak ke mana jugak..pasal cinta ni,banyak cerita..terutama sekali apabila sudah remaja..pelbagai keranah apabila sudah matang katekan..pompuan nak cari laki yang ensom..laki plak nak cari pompuan yang cantik..dah tu,yang lain nak bagi kat sape..kite ni tak bleh la memilih sangat..susuh nanti..kite ni sebagai remaje,perlulah menghaigai dan melalui zaman remaja dengan baik..jangan ikut nak seronok je..sampai abaikan semua..awal2 ni,bercinta macam cinta monyet jer la..pekat janji2 jer.bile nak tunaikan entah..hanya tinggal kate2 semata2..sanggup tinggalkan keluarga demi cinta..memang orang yang bercinta itu benar2 buta..bukan setakat tinggal keluarga sahaja..buat apa saja demi cinta..senang menyerahkan diri sendiri demi cinta..berkorban apa saja konon..hampeh..bila dah ditinggalkan barulah menyesal tak sudah...aduhai cinta...cinta..

Tuesday, January 06, 2009

..lAwaK biAwAk sEmp0i...

KAJIAN 007
menurut kajian 007 di sebelah selatan uganda, sesiapa yang membaca menggunakan mulut, bibir, gigi, gusi dan lidah....dia kentut busuk. hahahaha!! takyah tukar cara baca dah terlambat. Hehe...lepas ni pakat tutup idong semua...

10 cArA rEdakAn strEss

  • pUjuk Diri

ketika kamu mulai rasa tertekan, hentikan seketikan apa yang sedang kamu lakukan dan katakan dalam hati pada diri kamu sendiri "Rileks Beb! Rileks"

  • tEkniK tArik nAfaS

tarik nafas kamu dalam-dalam dan hembuskan dengan perlahan. Beri tumpuan pada gerakan diafragma kamu. Lakukan sebanyak dua atau tiga kali sehingga kamu berasa lebih tenang.

  • RedAkaN kEtegAngAn

jika kamu sedang duduk, berdirilah dan lakukan pergerakan yang lembut selebar yang kamu mampu. Gerakan tangan dan lengan kamu secara bergilir-gilir, lalu angkatkan bahu dan biarkan tubuh kamu berasa sungguh rileks.

  • bErgeraklah

lakukan jalan cepat, meskipun kamu hanya berjalan-jalan di sekeliling ruang atau bilik air kerana ia berguna untuk membantu peredaran perjalanan darah. Bergerak secara teratur ini akan dapat membantu membakar efek negatif dari hormon stress.

  • bErtEriAk daN mEnjeriT

pergilah ke sebuah tempat, dan menjerik atau berteriak sekeras yang boleh. Ini juga juga dapat dipakai untuk terapi meredakan stress.

  • bErfikiRlah sEcarA posiTif

pilih sesuatu yang sesuai, sebuah pemikiran peribadi yang positif- misalnya, "aku mmerasakan tekanan yang positif, bukan stress yang negatif.

  • DenGarkAn muZik dAn kEtAwa

mendengarkan irama muzik yang lembut dapat membantu kamu lebih tenang. Suara alam seperti rakaman deburan ombak, kicauan burung, atau suara air yang menjalir paling sesuai. Selain itu, menonton filem komedi yang mampu membuatkan kamu tertawar juga merupakan penawar yang biasa bagi stress.

  • BerSikaP TegAs

berlajarlah untuk bersikap lebih tegas. Berkata "TIDAK" untuk permintaan yang tidak masuk akan membantu kamu mengurangi tekanan.

  • aTur waktU

mulai mengatur kehidupan dan waktu kamu secara efektif. Buat prioriti sehingga kamu dapat mengatasi tekanan dalam satu waktu.

  • amBil vItamiN & sUplEmEn

kamu mungkin memerlukan vitamin B, dan antioksida seperti vitamin C dan E pada saat-saat yang penuh dengan tekenan.

Monday, January 05, 2009

....sEbuAh mistEri....



MISTERI SEBUAH LIF

SEbuah hotel besar di tepi pantai di Wales dijadul akan diruntuhkan.Tindakan itu terpaksa dibuat kerana hotel berkenaan terlalu tua, banyak bahagian yang rosak dan tidak selamat kepada pengguna.Persiapan untuk meranapkannya diatur, hanya bahan letupan saja yang belum dipasang.

Bagaimanapun, beberapa minggu sebelum dirutuhkan, kejadian-kejadian aneh mula berlaku. Bunyi-bunyi pelik sering kedengaran. Suara-suara aneh bergema pada malam hari sedangkan tiada sesiapa didalamnya. Paling aneh sebuah liftnya bergerak sendiri.

Pada waktu-waktu tertentu, lif itu akan bergerak dari tingkap bawah ke tingkap dua, kemudian berhenti. Setalah lama di situ ia akan turun semula ke tingkap bawah. Kejadian itu menakutkam semua orang kerana bekalan elektrik di hotel tersebut telah lama diberhentikan.

Kabel pengangkut lir dipotong. Tapi tindakan itu juga gagal menghentikan daripada lif itu bergerak sendiri. Misteri itu hanya berakhir selepas rod besi lif itu dirosakkan, kemudian lif berkenaan dihentak-hentak hingga jatuh ke dasar lubang.

Sehingga kini, persoalan bagaimana lif tersebut boleh bergerak sendiri tanpa bekalan elektrik masih belum terjawab.



........RENUNGKAN LAH.......
---------------------------------------------------------------------------------------------



Yang Tidak Diperlukan 0leh Kaum Hantu


Berikut adalah antara beberapa benda yang tak diperlukan oleh makhluk kasat mata yang boleh disamakan dangan korang jika turut sama tak reti nak guna...


  • syampu

Dah cukup selesa dengan imej rambut mengerbang yang dirasakan sangat kool di kalangan handai taulan sesama kaum sejenis.


  • pengetip kuku
sangat-sangat tak perlu. Memang saja bagi panjang pun, kira lagi cun dan hensemlah pada diorang tu.
  • majalah fesyen

Apekehenya? nak jadik segala macam rupa pun takda hal, buleh transfer otomatik .

  • minyak wangi

memang tak reti nak guna pun menatang ni. Langsung tak relevan dan buleh menjatuhkan martabat sekor hantu.


  • cermin
    tak terfikir langsung nak tngok muka sendiri pasal takde ape-ape kepentingan pun....ada jerawat pun tak heran,semakin cantik la kalau ada jerawat.

...ape komen anda...pikir2 lah

----------------------------------------------------------------------------------------------




frend ever



....ini adalah kawan baik saya.....
....gambar masa malam pesta durian di asrama..







berkawan sangat penting bagi semua orang..tak kira dimana jua...kita senang mendapat kawan untuk bergelak ketawa..dan agak sukar untuk mencari seorang kawan apabila kita berada dalam kesusahan..oleh itu,kita perlulah mencari kawan yang sentiasa berada di samping kita..dan kita jangan lah cerewet untuk memilih siapa kawan kita..kita tidak perlu @ jaganlah hanya berkawan kerana darjat,rupa dan sebagainya..kerna ini semua tidak penting kerna hanya berkawan atas dasar kemewahan atau kecantikan...semua orang memang ada kawan dan perlu berkawan..sesetangah orang,kawan dijadikan tempat untuk menceritakan masalah atau meminta bantau apabila berada dalam kesusahan..kita perlulah sentiasa memberi dorongan ataupun semangat kepada kawan2 kita..kerna ini dapat menaikkan lagi semangat mereka..

soulja gurlz


gambar ni masa kami sudah wak persembahan malam befday di asrama smc..sangat gembira..lagunyer direkaka sendiri oleh dua orang yang berbaring dihadapan..memerah otak 2 hari untuk menyiapkan lagu dikir itu.. dan dibantu oleh rakan2 yang lain..bagi memeriahkan lagi majlis itu..suolja gurlz ada 25 orang semuanya dan kumpulan ini diberi name daripada gabungan antara 4 kumpulan utama iaitu kumpulan wannababes_(10)..tsukihoshi_(5)..fiona_(5)..da2te_(5)..semuanya disatukan agar lebih erat lagi..ditubuhkan pada tahun 2007..ahlinya adalah terdiri daripada budak2 form 3 smc a.k.a tepces..dan semuanya tinggal di asrama RABIATUL ADAWIYAH..kami menubuh kumpulan ini adalah untuk suka2 saje..ataupun untuk dijadikan kenangan di zaman remaja..inilah saat yg paling manis bagi kami..bersama2 berkonsi suka dan duka..

my group..tsukihoshi..2006

kmpulAn ini ditUbuhkAn padA 23.10.2006..
iaitU sEhAri sEbElum bErmulAnya puAsA..
kAmi mempunyAi 6 orang ahli pada mAsA ini..
iaitU seorAng kakAk form 2..kak nAD..
dAn 6 orAng f0rm 1..iAitu arinAh tengku,fatihah,
Aim Q,hAwa dAn mUnirAh..kAmi sangAt rapAt
bAk kAtE 0rg mAcAmadik bErAdik lA...
apABila kAmi adA mAsalah,kAmi
mEnyElesAikan sAmA2...nAk cErita lA,
lAgatsEnari0 mAsa tahun 2006..mAsa ni kAmi
bukan pAndaisAngAt bergAya ni..biasA la..ada
skAli tu,sAlah se0rang dari kUmpulAn kAmi..
g0s0k labAju kurUng sAmbil la b0rak2..tibe2,
sAlah seorangbAu semacAm je sEperti
bAju tErbakar..lepAs tu,angkAt je stErika tu mElekAt
dy pUnyerbaju..nAsib mAlAng sUgguh..
hAbis sEmuA gElakkan dy..nasi dAh jAdi bUbur
ape nAk buAt..rEdho jEr la..sAmpAi
sekarAng dy mAsih simpAn lagi bAju tu..
huaHuAhuA..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...